Molly, det är min hund
Men vänta en liten stund
Var är trogna Musse nu
Då kom Kuba
Och vad heter nästa skurk
Jo Love
En vovve
En vovve
Som heter Love
Va?

En hund ska heta hund
Molly är ett fånigt namn
På en hund
Det var så löjligt att jag
Skrattade åt mitt påfund
Molly är en vovve
Men aldrig skulle jag kalla min vovve
För Lovve!

Love, fånigt och utrikiska och avsaknad av tradition i Sverige, jag döpte min tik efter en sångares hund, Måns Zelmerlövs. Jag tyckte ju att Molly var det fånigaste namn som en hund kunde heta men nu har jag vant mig och hon vid mig trots att hon inte vet vad jag heter.

Min vovve ligger här varje dag och sover i korta pass på tre minuter och upp till en timma eller så.
Det är numera Molly och bara Molly och älskade Molly, det är en riktig vovve men aldrig en lovve! Fånigt och ohistoriskt, osvenskt namn, Lidingö!

Min devis är: Frankly my dear I dont… men Love? Näe!